Via Alpina: wandeling 13 - Gartneralm

Als kind was "wandeling 13" een begrip tijdens onze zomervakanties.

Zo noemden mijn ouders en ik deze heerlijke wandeling (Via Alpina) vanaf de Wolfratshauser hut richting Gartneralm.

Deze wandeling hebben we reeds enkele jaren niet meer gedaan omdat ze niet te doen is met een kinderwagen.

Ook deze vakantie hebben we ze (helaas) nog niet kunnen doen, maar we zijn alvast even leuke herinneringen gaan ophalen.



Ons dochtertje was alvast helemaal weg van deze betoverend mooie wandeling.

De sneeuw die ze in de verte zag liggen werkte als een rode lap op een stier. Het touw, dat naast het wandelpad hangt was ook een stimulans om verder te gaan.

We zijn dan maar even verder gewandeld tot na de eerste bocht.
Ik moet toegeven dat het bij mij ook terug kriebelde om richting de mooie alpenbloemen te trekken, die je onderweg kan bewonderen.

Misschien volgend jaar, wanneer ze wat groter is.

Ik vond het gewoon grappig dat zij nèt dezelfde dingen geweldig vond dan ik 20 jaar geleden, namelijk de plek sneeuw in de zomer en het touw naast het wandelpad...

Geen opmerkingen: