Jubiläumsgrat Zugspitze

foto: het begin van de Jubiläumsgrat

Ruim acht kilometer "Genüsskletterei"! En genoten heb ik van deze prachtige graat tussen de Zugspitze (Duitslands hoogste berg, 2965 m) en de Alpspitze. Over droge rots klom ik solo ruim binnen de gidsjestijd de graat over, iets wat in de winter van 2008 zeker niet het geval was. Ditmaal had ik de tijd om te voet weer af te dalen naar het dal en kon een helikoptervlucht achterwege blijven.
Het (foto)verslag is inmiddels klaar en wie interesse heeft in complete verhaal geeft maar een seintje, dan mail ik verslag toe als pdf-bestand.


foto: Alpinisten op de Jubiláumsgrat, klimmen boven de wolken

3 opmerkingen:

Grubigstein zei

Prachtig Peter! Alles OK?

Peter Blokker zei

Alles goed hoor, ik moet wel weer even wennen aan het vlakke Nederland. Ik oefen tegenwoordig met paragliden aan de duinen (soaren) om toch nog wat hoogte te pakken...

Grubigstein zei

Peter, zit je trouwens niet meer op Hyves?