The Awakening

Zoals de trouwe lezers van deze blog weten, heb ik iets met de Zugspitzarena. Wij gaan er reeds jaren op vakantie en kunnen steeds weer opnieuw genieten van al dat moois. Dankzij deze blog geraken we ook regelmatig in contact met mensen met dezelfde voorliefde voor deze streek.

Zo ben ik vandaag al Googlend op de blog van 'Pedro Verticalo' uit gekomen. Iemand die net zoals ik gek is van de omgeving rond de Zugspitze.
Deze persoon is zo enthousiast over dit gebied dat hij een project heeft gestart om in groep de Zugspitze te beklimmen. Hieronder kan je zijn motivatie terugvinden:

In de afgelopen jaren heb ik vrienden, familie en collega's verteld over mijn avonturen op en rond de Zugspitze. Een aantal daarvan heb ik nu - met weinig moeite - zo enthousiast gekregen dat ze de uitdaging aangaan om de Zugspitze te beklimmen. Op deze manier heb ik nu al een leuke club bij elkaar voor het project Zugspitze - The Awakening. Ik zoek nog een paar mensen die mee willen, zodat in totaal een groep van ongeveer twaalf mensen ontstaat.


Wat is 'The awakening'?

The Awakening is een project van Pedro Verticalo Adventures. Het thema (en doel van het project) is ontwaken in figuurlijke zin.
In een uitdagende en unieke omgeving worden lichaam en geest geprikkeld, mentale barrières doorbroken en fysieke grenzen verlegd.

Na een afwisselende en spannende klimtocht van twee dagen aanschuiven op het terras van de hoogste 'biergarten' van Duitsland? Genieten van de frisse berglucht en prachtige panorama's op het bergachtige grensgebied van Duitsland en Oostenrijk? Wie dit aantrekkelijk vindt klinken kan de uitdaging aangaan om in een team van circa twaalf mensen de hoogste berg van Duitsland, de Zugspitze (2965 m), te beklimmen.

Gedurende deze vijfdaagse expeditie gaat het erom het lichaam en de geest te prikkelen. Wandel mee over de grens van Duitsland naar Oostenrijk, maar tast ook de grens af van het lichaam van een laaglander op de soms steile wandelpaden. Laat je verrassen door onbegrensd natuurschoon in één van Duitslands meest bijzondere natuurwonderen; de Partnachklamm. Ervaar... ontwaak... sluit je aan bij de vijfdaagse expeditie: Zugspitze - The Awakening.

De flyer met meer informatie kan je terugvinden op onderstaande blog :

http://pedroverticalo.blogspot.com/2007/12/zugspitze-2008-awakening.html


Geen opmerkingen: