Te laat voor zomerse Jubigraat


Het weer op de Zugspitze houd ik al ruim een week in de gaten. De Jubiläumsgrat zag er vorige week dagelijks goed beklimbaar uit. Mooi weer en sneeuwvrije "genüsskletterei". Die tijden zijn voorbij! Sinds afgelopen weekend is het in één keer winter geworden en groeit het sneeuwpakket met de dag. De veranderde omstandigheden hebben zeker gevolgen voor mijn klimtocht komend weekend. Ik speel met het idee om korte ski's mee te nemen en er een toerskitocht van te maken naar de Sonnenspitze (2417 m), de "Matterhorn van Ehrwald". Ik zal de kortste weg omhoog moeten nemen om onder deze omstandigheden, vers na aankomst op vrijdagochtend om circa 10:00 uur, naar de (gesloten) Coburger hütte te gaan. Dat betekent dat ik opnieuw onder winterse omstandigheden de Seebenklettersteig (catagorie D/E) op zal gaan.

Foto: Evert in de Seebenklettersteig


Geen opmerkingen: