Zugspitze - Lawinenzüge | Grubigstein - ?

Wegwijzer richting Grubigstein
Ik vraag me al jaren af vanwaar de naam 'Grubigstein' komt, maar heb tot nu toe nog geen antwoord gevonden.

Vandaag vind ik heel toevallig vanwaar de naam Zugspitze komt, als we de uitleg op Wikipedia tenminste mogen geloven. Ik citeer even een klein stukje uit het artikel.

"The Zugspitze belongs to the Wetterstein range in the northern Kalkalpen. It gets its name from the many avalanches (Lawinenzüge in German) on its steep north slopes."

Lawinezüge - Zugspitze ? Het zou kunnen...

Maar nu heb ik altijd nog geen antwoord vanwaar de naam Grubigstein komt? Iemand een idee?

Wat ik tot nu toe al ontdekt heb is dat er in Duitsland een Grubigsteinstrasse bestaat, gelegen in Wolfratshausen.

De Wolfratshauser huette op de Grubigstein? Dit kan toch geen toeval zijn hé? Wie kan mij verder helpen?


Grotere kaart weergeven

Geen opmerkingen: