De Lermooser tunnel

Vandaag wil ik het even hebben over de Lermooser tunnel, die sinds 1984 het verkeer richting Fernpass uit het centrum van Lermoos houdt. Ondanks het feit dat we reeds tientallen keren in Lermoos geweest zijn heb ik nog maar 1 keer door deze tunnel gereden.
Ik heb een leuke website gevonden met gedetailleerde informatie van deze tunnel en enkele mooie foto's. Via onderstaande link kan je de website terugvinden.
Meer informatie over de Lermooser tunnel.

Op de foto hierboven zie je de plaats waar je de afslag moet nemen richting het centrum van Lermoos. Wie richting de Fernpass moet, gaat rechtdoor richting Lermooser tunnel.

Lermooser tunnel

Lengte: 3168 meter

Max snelheid: 80 km/h

Aantal baanvakken: 1 per rijrichting

Enkele nieuwsberichten over de Lermooser tunnel.

Lermooser tunnel 11 weken gesloten
CO meting
Tunnel veiligheid
Bauforum

1 opmerking:

Jos Wijte zei

Ik heb begrepen dat men in Oostenrijk overweegt om een tunnel te maken tussen Lermoos en Imst, dit om het verkeer op de Fernpass en de regio te ontlasten. Ik weet niet of het waar is.