Duiken in de Zugspitzarena

Als je mij vroeg welke sporten je in de Zugspitzarena kan beoefenen, zou ik nooit aan duiken gedacht hebben tot ik duikers uit de Blindsee zag komen. Blijkbaar kan je in dit heldere water prachtig duiken.
Op youtube heb ik zelfs videobeelden gevonden van duikers in de Blindsee. Mooie onderwateropnames die je een idee geven van hoe het er onder water uit ziet.



Wil je meer weten over duiken in dit meer moet je even surfen naar de website van Hotel Mohr Life Resort

Dit is een mooie gelegenheid om de Blindsee op een alternatieve manier te ontdekken. Als kind ben ik meerdere keren rond de Blindsee gewandeld en was ik soms aan het fantaseren van schatten onder water en nog meer van dat leuks. Door het zien van deze videobeelden zag ik deze dromen terug voor mij...

Vanaf de Grubigstein heb je trouwens ook een prachtig uitzicht op de Blindsee en de Fernpass die er langs kronkelt.



Als de zon op dit bergmeer schijnt geeft het een turquois, blauw-groene schijn. Prachtig gewoon! Een héél leuke wandeling is die van Biberwier naar de Blindsee en terug. Het uitzicht dat je op bovenstaande foto kan terugvinden heb je vanaf de Grubigstein, tijdens de klim naar de top.

Geen opmerkingen: