Klettersteig Zugspitze

Als tiener droomde ik er soms van om ooit naar de top van de Zugspitze te "wandelen".
Zeker na mijn overwinning van de Grubigstein was dit mijn volgende doel...

Ondertussen ben ik er nog steeds niet geraakt en na het zien van onderstaande video (en foto's) besef ik waarom ik mijn ouders nooit heb kunnen overtuigen. Naar de Zugspitze ga je best niet zonder de nodige voorbereiding en onder begeleiding van een ervaren gids.

Op de website Alpinisten.info kan je een gedetailleerde beschrijving van de klim naar de top van de Zugspitze terugvinden.

Wil je onder begeleiding de Zugspitze of een andere berg beklimmen, dan moet je zeker eens een bezoekje brengen aan Bergsport total in Ehrwald.

Op de website kraxl.de kan je prachtige foto's terugvinden van deze "klettersteig"


2 opmerkingen:

Anoniem zei

kunnen ook ongetrainde de zugspitze bestijgen ?

Anoniem zei

Beste,

zelf heb ik de Zugspitze nog nooit beklommen. Ik heb me laten vertellen dat je mits de nodige conditie en MET begeleiding de Zugspitze kan bestijgen.
Je zou niet echt ervaring moeten hebben, maar voor de zekerheid kan je best eens contact opnemen met Pedro (http://zugspitzarena.blogspot.com/2008/02/awakening.html) of het plaatselijke touristbureau.

Zij gaan jullie zeker meer informatie kunnen bezorgen.

Groeten