Bildstock Grubigstein - Tirol

Boven op de Grubigstein, niet zover van het bergstation van de Gamsjet skilift, staat er een Bildstock.

Vanaf de eerste keer dat ik dit 'kapelletje' zag wilde ik er meer over weten...
Waarom staat het hier, wie heeft het er geplaatst, hoe lang staat het er al,... ?
Helaas heb ik tot nu toe nog geen antwoord op mijn vragen.


Vooral in de winter vind ik het een prachtig bouwwerkje. De natuursteen, begroeid door gekleurde mossen, steekt dan mooi af tegen de witte sneeuw en hemelsblauwe lucht.


Het houten beeld straalt iets mysterieus uit, net alsof het de hele omgeving beschermt.
Het hout is mooi verkleurd door de zon en weersomstandigheden, prachtig.



Vanaf deze plaats heb je ook een prachtig zicht op de Fernpass en de Blindsee. Van dit panorama heb ik trouwens ook een video gemaakt, welke we binnenkort zeker zullen tonen op de blog.
Deze plaats heeft voor mij een héél speciale betekenis, maar daar kom ik later nog wel eens op terug...





Wie van houtsnijwerk houdt kan eens een kijkje gaan nemen bij Thomas Koch in Lermoos.
Wil je nog meer weten over beelden in de velden en bergen moet je eens naar Sagen.at surfen.

1 opmerking:

caro291 zei

je hebt er echt oog voor... prachtige plaatjes